[O1] szalejący wskaźnik temperatuty płynu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojteg
    Classic
    • 2010
    • 10

    [O1] szalejący wskaźnik temperatuty płynu

    około 330Nm przy 2000 i ponad 400 przy 4000 :shock: no to ładnie musi targać lepiej jak benzyna :diabelski_usmiech fajnie ze na dole nie ma za duzo niutona
  • orzus
    Drive
    • 2008
    • 59

    #2
    [O1] szalejący wskaźnik temperatuty płynu

    Witam przydarzyło mi sie to w O1 RS 1.8T AUQ na trasie, zauwazylem wysoka temp na wskaźniku, od razu zatrzymalem podnioslem maske a tam wszystko ok weze miękkie, nic nie gotowało itp. Wsiadlem do auta zapalilem i wszystko ok 90st na wskaźniku. Po przejechaniu kilku km znow to samo.Wraz ze wzrostem temp samochód słabnie, jedzie jak maluch. Podpiałem Vaga, wyskoczył błąd czujnika doładowania turbiny lecz mechanik stwierdzil, że tak czy tak wymienimy czujnik temp. Po wymianie tego czujnika nadal to samo. Czy moze miec wpływ czujnik doładowania na wartość temp płynu na wskaźniku?? Wydaje mi się ze te usterki nie sa powiazane ze sobą. Jeśli mam racje to co teraz robic??

    Komentarz

    • pcbs
      Drive
      • 2007
      • 42

      #3
      Re: szalejący wskaźnik temperatuty płynu

      Zamieszczone przez orzus
      Witam przydarzyło mi sie to w O1 RS 1.8T AUQ na trasie, zauwazylem wysoka temp na wskaźniku, od razu zatrzymalem podnioslem maske a tam wszystko ok weze miękkie, nic nie gotowało itp. Wsiadlem do auta zapalilem i wszystko ok 90st na wskaźniku. Po przejechaniu kilku km znow to samo.Wraz ze wzrostem temp samochód słabnie, jedzie jak maluch. Podpiałem Vaga, wyskoczył błąd czujnika doładowania turbiny lecz mechanik stwierdzil, że tak czy tak wymienimy czujnik temp. Po wymianie tego czujnika nadal to samo. Czy moze miec wpływ czujnik doładowania na wartość temp płynu na wskaźniku?? Wydaje mi się ze te usterki nie sa powiazane ze sobą. Jeśli mam racje to co teraz robic??
      Może termostat się nie otwiera?

      Komentarz

      • hsurim
        Elegance
        • 2006
        • 788
        • Kia
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Re: szalejący wskaźnik temperatuty płynu

        Zamieszczone przez orzus
        (...) podnioslem maske a tam wszystko ok weze miękkie (...)
        Węże nie powinny być miękkie. :?:
        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

        Komentarz

        • orzus
          Drive
          • 2008
          • 59

          #5
          Zamieszczone przez hsurim
          Węże nie powinny być miękkie.
          gdy temperatura jest wysoka to weze twardnieja gdyz zwiększa się cisnienie w układzie a u mnie było tak jak zawsze nie za duze nie za małe. Po otwarciu zbiornika wyr. nic nie wystrzeliło więc chyba temp ok. A na pewno nie miała 130!! Gdyby to był termostat to bym juz dawno silnik przegrzał bo jezdziłem tak dość długo. Wydaje mi sie że jak jezdze dynamicznie na wysokich obrotach to temp wzrasta nawet do 130 na wzkaźniku a jak jade PSJ to temp spada do 90.

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            podepnij VAGa i zrob jak najszybciej logi, bo wychodzi na to ze pokaszanil sie sklad mieszanki. to ze masz 90*C na wskazniku o niczym nie swiadczy, temp w komorze spalania jest i tak duzo wyzsza a ze zlym skladem mieszanki bedzie jeszcze wyzsza.
            aha. jak czuja sie swiece?
            no i ten czujnik doladowania tez sie prosi zeby mu sie przyjrzec (pewnie on pokaszanil sklad)
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • b-bar01
              Elegance
              • 2007
              • 985
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              orzus,
              układ chłodzenia jest ciśnieniowy, więc węże nie mogą być miękkie, a co za tym idzie (fizyka) temp. wrzenia jest wyższa niż 100 st. C.
              sprawdź termostat (może być przyciety i nie otwiera sie do końca)
              objawy, które opisujesz, świadczą o słabym obiegu chlodziwa.
              czujnik doładowania nie steruje cisnieniem tylko go mierzy i nie ma wpływu na temp. silnika, wydaje mi sie że masz 2 usterki w jednym czasie.
              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

              Komentarz

              • orzus
                Drive
                • 2008
                • 59

                #8
                rrs świece wymieniałem ok 10 tys km temu, jutro pojade jeszcze raz na vaga, co mnie zastanawia objawy wzrostu temp wystepuja gdy dam mu w palnik ostro, gdy sie zatrzymam lub zastosuje PSJ temp spada do 90st i tak sie utrzymune przez cały czas...

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  a tak wogole te objawy masz od wymiany swiec czy od niedawna? sprawdz termostat (najlepiej w garmku z woda i termometrem) i poziom plynu chlodzacego (miekkie weze sugerowalyby ze i tam cos sie moze dziac).

                  to ze bardziej sie grzeje jak dajesz w palnik to normalna sprawa, problem jest taki, ze to cieplo nie jest 'odbierane' z silnika (ukl chlodzenia) albo jest go dostarczane za duzo (sklad mieszanki).
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • orzus
                    Drive
                    • 2008
                    • 59

                    #10
                    problem mam od trzech dni wiec swiece mozna wykluczyc, niestety nie udalo mi sie vaga dzis podpiac, musze czekac na termin u gościa... A moze byc problem z samym wskaźnikiem??

                    [ Dodano: Pią 27 Lis, 09 19:50 ]
                    aha poziom plynu ok

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      raczej nie, bo wtedy nie odczuwalbys spadku mocy ...
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • orzus
                        Drive
                        • 2008
                        • 59

                        #12
                        byłem dzis na kompie i u mechanika i tak:
                        - mieszanka ok
                        - czujnik doładowania ok
                        - czujnik temp ok
                        - zegary ok
                        - podczas wskazania na wskaźniku 130*C vag pokazuje to samo a rzeczywista temp płynu wynosi 90 zarówno w zbiorniku jak i przy czujniku
                        - vag pokazuje błąd ciśnienia doładowania - sprawdzone - brak nieszczelności
                        chyba tylko jasnowidz albo wróżka mi pomoże...

                        [ Dodano: Nie 29 Lis, 09 12:42 ]
                        a co powiecie na przepływke lub sonde lambda?? Ja bym jednak obstawiał, że ta usterka ma wpływ z blędem ciśnienia doladowania wiec skoro czujnik ok to moze cos z tych rzeczy??

                        [ Dodano: Sro 02 Gru, 09 11:56 ]
                        usterka zlokalizowania i naprawiona - wirnik pompy wody

                        Komentarz

                        Pracuję...